Ohjus syöksyy hidastetussa kuvassa alas taivaalta maaliinsa ja katoaa suureen räjähdykseen. Sitten toinen ohjus, ja kolmas, aina uudestaan. Räjähdyksiä rytmittää keskitempoinen testosteronirock.
Kyseessä on maailman suurimman asevalmistajan Lockheed-Martinin jassm-risteilyohjusten esittelyvideo. Suomi on hankkimassa kyseisiä ohjuksia 180 miljoonalla eurolla. Ehkäpä asevalmistajan kaupparatsut ovat vakuuttaneet Suomen puolustusministeriön herrat juuri tällä videolla.
Vaan eivätpä Lockheed-Martinin kilpailijat jää videoviestinnässä pekkaa pahemmiksi. Ruotsalais-saksalaisen Taurus-ohjuksen valmistajat turvautuvat aidon videokuvan ohella myös animaatioon. Potentiaalista ostajaa houkutellaan lupauksella siitä, että Taurus on erityisen tehokas iskettäessä maanalaisiin bunkkereihin.
Intialais-venäläisen BrahMosin myyntivalttina on nopeus; BrahMos on maailman nopein risteilyohjus. BrahMos-videolla on poikkeuksellisen komeaa kuvamateriaalia, kun ohjuksella upotetaan kokonainen iso sotalaiva.
Amerikkalaisen Raytheon-konsernin Tomahawk-videossa lisätäkynä ovat hienot kuvat vedenalaisesta laukaisus ta. Tomahawkin tehokkuudesta olisi kuitenkin voinut etsiä toisenlaistakin kuvamateriaalia: ohjuksia ovat saaneet 1980-luvulta lähtien niskaansa niin irakilaiset, afganistanilaiset, serbit kuin jemeniläiset.
Vuonna 2009 Yhdysvallat iski Jemenissä al-Qaidan leiriin. Tomahawk osoitti tehonsa tappamalla 55 ihmistä, joista 41 oli siviilejä.